Missie en visie Diabetes Liga

Elke 17 minuten krijgt in Vlaanderen iemand de diagnose diabetes.
1 op 3 personen heeft diabetes en weet het zelfs niet.
Vandaag treft diabetes 1 op 10 Belgen. In 2040 zal dat 1 op 8 zijn.

Daarom informeert, connecteert en mobiliseert de Diabetes Liga iedereen die met diabetes geconfronteerd wordt. Samen met personen met diabetes, hun omgeving, de zorgverleners, onze leden, onze vrijwilligers … streven we, als onafhankelijke organisatie, naar een kwaliteitsvol leven voor mensen met diabetes.

Informeren

Personen met diabetes en hun omgeving, professionelen, onderwijsinstellingen, overheden, bedrijven, … iedereen kan terecht bij de Diabetes Liga. We zijn hét kenniscentrum rond diabetes in Vlaanderen. Daarom hebben we een gratis Diabetes Infolijn, verspreiden we informatieve folders en magazines, organiseren we opleidingen en zetten we online communicatie op. Relevant en to-the-point. Al deze kennis bundelen we op onze site.

Bekijk al onze infomaterialen

presentatie halt2diabetes diabetes liga

Connecteren

Samen staan we sterker! De Diabetes Liga bouwt bruggen tussen lotgenoten en hun familie, zorgverleners, wetenschappers, bedrijven en iedereen betrokken bij diabetes. Van jong tot oud!

Onze 18.000 leden, 350 vrijwilligers en een uitgebreid netwerk van professionelen brengen we samen op gezinsdagen, vakanties, lokale activiteiten over heel Vlaanderen, symposia en andere events.

Word vandaag nog lid

Ontdek onze activiteiten

Diabetes Liga Plaatselijke Afdelingen

Mobiliseren

Diabetes treft nu al 1 op 10 Belgen. Daarom blijven we aan de alarmbel trekken en brengen we diabetes op alle niveaus onder de aandacht. Maar we zetten iedereen ook letterlijk in beweging. Je kan deelnemen aan onze sport- en beweegevents, onze sensibilisatiecampagnes ondersteunen en met jouw gift of legaat brengen we het diabetesonderzoek in een hogere versnelling.

Steun onze werking vandaag nog!

Diabetes Liga Onderzoeksfonds